הטלפון מצלצל. "אורי, ענה בבקשה לטלפון ואם זאת ויקי תגיד לה שאינני בבית כעת".
לאחר כמה שנים:
"שלום גברת גורביץ', מדברת המורה חנה, זה בקשר לאורי… רציתי לעדכן אותך בנוגע לאירוע חריג שקרה עם אורי בבית הספר". "מה קרה?" "גילינו שאורי שיקר לנו במשך הרבה מאוד זמן…" "הבן שלי? מניין למד כך לשקר?"
לעתים, אנו מופתעים מהתנהגויות של ילדנו.
איננו מבינים עד כמה ההתנהגויות שלנו משפיעות על התנהגויותיהם.
לרוב, החינוך מתחיל אצלנו. הורה לא צריך לחנך ליושרה הורה פשוט צריך… להיות ישר!
מסופר על פסיכיאטר בכיר שעבד בבית סוהר לעבריינים קשים מאוד באחת המדינות בארצות הברית, שכאשר בחנו את מספר התרופות שהוא מחלק לאסירים ראו שהוא מחלק כשליש מכמות התרופות של קודמיו.
כאשר בדקו את שיטתו הרפואית, גילו שכל השיטה היתה עניין עבודה על עצמו: כאשר נפגש עם אדם כעסן, עבד על מידת הכעס של עצמו, כאשר פגש גנב, עשה אצל עצמו בדק בית היכן הוא לא לגמרי נאמן במקחו ואפילו כאשר פגש רוצח, שאל את עצמו מה בו "קצת רוצח" אחרים, היכן הוא עצמו נוהג קצת באלימות. הודות לעבודת תיקון האישיות של אותו פסיכיאטר אסירים קשים מאוד הצליחו לשפר במידת מה את התנהגותם וכן את מצבם הנפשי!
סודות מהקליניקה
ישנה גישה טיפולית רווחת הנקראת בין היתר "פסיכותרפיה היקשרותית", הגורסת שכאב המטופל אינו שייך אך ורק למטופל, הכאב הוא משותף, אנו עובדים עליו יחד, הבעיה הנפשית היא משותפת.
כהורה וכמטפל אני מנסה לזהות היכן הבעיות של ילדיי ושל מטופליי נמצאות אצלי.
עצם הזיהוי הוא תחילת הרפואה.
כל התקדמות אישית נוספת שלי בתחום תסייע גם לילדיי ולמטופליי. צרו קשר